vrijdag, augustus 18, 2006

Mannen onder elkaar

Muziektrack van de dag: 'Yes Sir, I Can Boogie' - Baccara (onweerstaanbare 'foute' muziek, met die kitscherig zwoele inleiding: 'Mister, your eyes are full of excitation, it makes me wonder what you are looking for?')

Steek heteroseksuele mannelijke vrienden in een kot en waar zullen ze het over hebben?

Ewel, over vrouwen, problemen in de relatie met hun partner of het gebrek aan een relatie. Vrouwen zijn HET centrale gespreksonderwerp, naast de laatste cultuurweetjes en last but not least: auto's.


Onder elkaar, mogen mannen nog machismo vertonen zonder een meewarige of afkeurende blik van hun partner. Dan zitten we gezellig samen te lachen over die vreemde wezens en hun rare gebruiken. Soms worden er al eens gewaagde omschrijvingen als 'mooie borsten' en 'lekker figuur' gebruikt, begot.

Onder elkaar, mogen mannen een vrouw nog sexy vinden, en samenzweerderig toegeven dat ze wel-dan-geen-partner de lust voelen of met die of die in bed te kruipen. Of waarom niet met drie, of vier of een hele harem? En wedden dat, mocht die kans er ook echt inzitten, dat ze op dat ultieme moment wel-dan-geen partner, ook zouden toegeven aan de lokroep van de nachtegaal?

We praten over vrouwen in alle maten en modellen, wie het sexappeal heeft van een nijlpaard en wie er 'la femme fatale' is. Uiteraard zullen er maar weinig mannen zoiets toegeven aan hun partner, omdat ze doorgaans al weten dat ze zich aan een pak gezeur mogen verwachten, dus we sparen zulke top-secret gesprekjes op voor de mannen-onder-elkaar momenten.

Dan word nog eens die ultieme vraag gesteld: 'Mocht je vrijuit mogen kiezen met welke vrouw je een nacht zou mogen doorbrengen -all-inclusive- (hahaha) wie zou je dan "pakken"?'

Ja, mannen onder elkaar durven het dan nog eens over 'pakken' hebben, en over compromisloze SEKS in allerlei variaties die meestal niet onder de noemer 'behoudsgezind' vallen.

Er zijn natuurlijk zoveel seksueel aantrekkelijke vrouwen dat ik eerst probeer de onmogelijke keuze te ontlopen van 'één vrouw' kiezen omdat er zich meteen in mijn hoofd een glossy prentenboek opent waarin waanzinnig aantrekkelijke vrouwelijke creaturen de revue passeren vooraleer ik er, om mij aan de hypothetische vraagstelling te houden, er één uitpik.

Onthuld, mijn ultiem lijstje voor de één-vrouw-voor-één-nacht-lijst:

- Jennifer Connolly (de bloedmooie brunette met weelderige boezem uit 'Requiem For A Dream', nu spijtig genoeg op haar fysieke retour maar stond enkele jaren met stip op nummer één, zie Venus haarzelf rechtsboven)

- Erika Christensen (nog een actrice, speelt bovendien 'la femme fatale' in de popcornmovie 'Swimfan' en de blonde highschool girl uit 'The Perfect Score' -beiden barslechte films, maar wanneer Christensen opdaagt, vallen wereldwijd mannelijke oogballen uit hun kassen)


- Kirsten Dunst (
Onweerstaanbaar in het ontroerende 'Crazy Beautiful' en ik miste voortdurend de stunts van 'Spiderman' omdat ik naar haar zat te gapen en ook in 'The Eternal Sunshine Of The Spotless Mind' was ze, nou ja, onweerstaanbaar of heb ik dat al gezegd? Kirsten Dunst is een misdaad tegen de mannelijke heterseksuele natuur. Zie foto rechts.)

- En met 'Isabelle Adam' zoeken we het dichter bij huis: nu op haar dertigste en ook op haar fysieke retour, maar we plaatsen haar onder de noemer 'nostalgie'.

- En nog dichter bij huis is er Barbara van Mediamarkt: toen ik haar ontmoette had ik zoiets van: 'Laat ons niet praten, laat mij gewoon naar jou staren en laat mij hier liggen in een staat van extase, want ik heb de perfectie gezien, na dit is alles verloren.'

Nee, mannen vragen zich niet eerst af als de deerne in kwestie over een interessante persoonlijkheid beschikt, ze willen vooral dat ze er als een opwindende, gewillige, maar niet ordinaire seksbom uitziet. Sexappeal en subtiel uitdagende klasse: mijn ultieme recepten voor 'la femme fatale'.


Trouwens, met zo'n lijf als bovenstaande dames ga je toch voor één nacht géén eisen stellen zeker.

En dan, als de vraag gesteld is, de antwoorden gegeven, verliezen wij mannen ons in een zuchtende blik, en dan trekken we terug naar huis, waar er wel-dan-geen-partner op ons wacht.

Dan doen we het nog eens: mechanisch, om aan de biologische lokroep te voldoen en 's nachts in onze dromen ligt Jennifer Connolly naast ons.