dinsdag, december 12, 2006

DJ John Solitude Live - Eisbar

Muziektrack van de dag: luisteren.

Wie mij kent uit een vorig leven weet dat ik bijtijds manisch aan twee Technics Draaitafels -u hoeft met géén ander te komen aanzetten- tekeer kon gaan.

Ik was 2 Many DJ's avant-la-lettre al eind de jaren '80.

Fusie tussen verschillende muziekstijlen was mijn 'middle name.'

Tegenwoordig noemen ze het 'mash up'.

En bijtijds dagen ze mij, bij gelegenheid nog eens uit in zweterige pomperige keten. Waar mensen komen om zich in vergetelheid een breuk te dansen.

Dan zegt de dj van dienst: 'Solitude, doe nog eens je Eisbar ding.'

Elke DJ heeft zijn handelsmerk: de mijne was 'Eisbar' van Grauzone.

Wat zeg ik, 't is mijn leven.

Live opgenomen: Solitude fokt het publiek nog eens op door 'Eisbar' live te mixen met industriële muziek.

Beremoeilijk: de drummer van Grauzone kon géén exacte maat houden, althans niet volgens de loepzuivere beat van een drumcomputer. 't Was kwestie van de twee live voor een publiek synchroon te houden.

Eisbar, verhard en kil, de DJ John Solitude treatment.

En wéér stak de lichtman de sirene op, merci.