maandag, oktober 02, 2006

De vraag is: 'Wat is de vraag?'

Muziektrack van de dag: 'The Men' - Covenant

'We are the men
Silent and strong
Beautiful eyes
Sheep among wolves'


Sinds ik startte met dit blog ontvang ik al eens e-mails van lezers.

Die lezers hebben dan weer via via mijn e-mailadres achterhaald, sommigen sturen mij samen met complimenten een vraag, anderen wensen mij de verdoemenis in.

Niettemin, bedankt aan allen, inclusief de fascisten, voor uw reactie.

Er zijn immers geen onnozele vragen, enkel onnozele mensen.


De vragen:

‘Wie is de beste hedendaagse schrijver?’

Internationaal: De drievuldigheid t.t.z. Michel Houellebecq, Charles Bukowski en Jonathan Franzen.

Nederlandstalig: Jeroen Brouwers met honneurs voor Johan Anthierens.


‘Maakt niet uit dood of levend: wie wil je eens ontmoeten?’

Socrates


‘Beste songtekst ooit?’

‘The game above my head.’ – Blancmange


‘Als je zelf politieker was, wat zou jij dan doen?’


Een staatsgreep plegen op de banken, het bankgeheim afschaffen en de humaniteit herinstalleren.


‘Waarom ga je de politiek niet in?’


Omdat er geen enkele van de hedendaagse partijen nog de essentiële vragen durft stellen, laat staan er redelijke antwoorden op te vinden.


‘Wat is het meest indrukwekkende kunstwerk aller tijden?’

De instorting van de WTC-torens.



‘Wat met het Vlaams Belang?’

Steek de kopstukken samen in een concentratiekamp, in de kortste keer jagen ze elkaar door de schouw.


‘Heeft Freya haar eigen thesis geschreven?’

Ze was toen bezig met haar benen te scheren voor haar eerste promotiecampagne.


'Heb je al een lief?.'

Nee, ik heb de vorigen allemaal versleten en zij mij. Als u de brokken wil komen lijmen, als een puzzel waarvan sommige stukken zoek blijven, stel dan uw kandidatuur.

U hebt een hoog I.Q., een kritisch analytische en onafhankelijke geest, een zeer brede belangstelling gaande over politiek, actualiteit en cultuur, bent een beest in bed, zacht, teder en liefdevol in hedendaags gebruik en u ziet eruit als Elisha Cuthbert?

Niet dus.