woensdag, september 20, 2006

De dialogen (5)

Muziektrack van de dag: 'Love On The Rocks' - Neil Diamond

"First, they say they want you
How they really need you
Suddenly you find you're out there
Walking in a storm"



- 'Ga je die trui aantrekken om mee te gaan naar mijn moeder?'

- 'Ja, wat is er verkeerd mee. Ik trek die toch anders ook aan.'

- 'Wel, ik zie ze niet graag.'

- 'Waarom heb je dat niet eerder gezegd?'

- 'Ik dacht dat jij dat ook wel zou beseffen.'

- 'Nee, ik besefte het niet. Trouwens, wil je mij aan je moeder laten zien of een trui?'

- 'Begin nou niet weer. En kun je niet wat geïnteresseerder zijn als je meegaat naar mij thuis?'

- 'Ik zie er echt tegenop. Al die achterklap over die en die. Als jullie die mensen niet kunnen uitstaan waarom gaan jullie er dan mee om?'

- 'Omdat ze ons uitnodigen.'

- 'Weet je wat, ga jij alleen, ik ben al die trouw-, begrafenis- en doopfeesten beu. Zeg dat ze bedankt zijn maar dat ik iets beters te doen had.'

- 'Egoïst.'

- 'Hypocriet.'