dinsdag, februari 20, 2007

DJ John Solitude Live - Wicked Game

“Rhythm is the true meditation.
You're there on the beat, or you're not. - Javier Garcia

De deernes in de zaal waren schaarsgekleed.

Seksualiteit hutste uit hun porieën.

Een ijskap smelte verder af.


Ik boog vanuit de afrodiscerende hoogte over de afzetting van de dj-booth en zei tegen een onbekende HAAR, daar in de diepte:

'Laat ons als ik klaar ben met draaien de formaliteiten achterwege laten.
We weten beiden waarvoor we hier zijn.'

Ze zei: 'Ja'

Gedecideerd.

Zoals ik mij voorstelde zoals het moest:
géén aftastende gesprekken,
géén twijfel
géén 'we spreken nog wel eens af'

MAAR

JA.


De lichtman startte mijn dj-set aankondiging:

' ... he is shy by nature, but here comes the beast. Please welcome Mr John Solitude.'

Ik startte 'Wicked Game' van Chris Isaak en vond dat het wel wat stomender mocht.

Hypnotischer.

Bezwerender.

Met de ene hand draaide ik het 'flanger' effect open, waardoor de gitaar riff van Chris Isaak nog etherischer werd. Met het andere oor luisterde ik als 'Oshawa' van Jake Fairley synchroon liep.

Ik keek haar strak in het gezicht en lipte alvast de tekst voor: 'What a wicked game to play.'

De 'highhat' van 'Oshawa' van Jake Fairley mixte ik er tergend langzaam in, als het voorspel klimmend naar een crescendo: de bombastische aanval van de vierkwarts maat.

Eén langgerekte orgasmische zucht van ontlading kronkelde door de zaal.

Haar lijf golfde als Medusa.

'I wanna fall in love ... with you', zong ze.


Klik hiernaast voor de klankband bij de tekst: DJ John Solitude Live - Wild At Heart