maandag, februari 12, 2007

DJ John Solitude Live - Goes Eclectic

Citaat van de dag:

“Every man's work, whether it be literature or music or pictures or anything else, is always a portrait of himself, and the more he tries to conceal himself the more clearly will his character appear in spite of him.” - Samuel Butler


- 'Doe waar wij je voor uitnodigen', zei hij.
- 'Wat mag dat dan wel zijn?', vroeg ik.
- 'Dat je dat nog moet vragen. Begin er maar aan.'

Ik stak mijn openingsjingle in de cd-player, klaar om op play te duwen maar ik overschouwde eerst de zaal.

O B S E R V A T I E

'Futloos', zo dacht ik. 'Huppelen precies rond met een borstelsteel in hun kont.'

Dit vroeg om drastische audiomaatregelen.

'Seconds' van The Human League lag op de draaitafel.

Briljant nummer, daar niet van maar de reactie van de zaal was zip.

Ik wilde er een harteklop aan toevoegen. Eén van opwinding.

En toen bedacht ik, weet ik waar ik het vandaan haalde uit mijn chaotische neurotransmittoren:

'Waarom geen Afrikaanse wereldmuziekdrumbeat mixen on the spot mixen met newwave?'

Misschien daarna 'You Are Sleeping' van PCM als teken van mijn verontwaardiging.

Hoe dan ook, plots lagen er tegelijk new-wave, wereldmuziek en techno tegelijk klaar voor de start. Het zou een eclectische 'tour de force' worden. Drie nummers tegelijk mixen en sychroon houden, eh bien, voor wat niet?

Om compleet in het rooie te gaan zou ik er ook nog een paar 'scratches' (DJ-jargon voor de plaat manueel tegenhouden, terugdraaien en met de schuiver van het mengpaneel spelen, zonder de maat te verliezen) in verwerken.

'Ik ga doen waar jullie mij voor uitgenodigd hebben. Je hoeft enkel mijn aankondiging te starten en ik zet er meteen de beuk in. En voor ik begin wil ik nog een Margarita, een pak Gauloises Blondes en een aansteker binnen handbereik. ', zei ik.

Het was heerlijk je even James Bond te wanen. Ik had de 'Wodka Martini Shaken Not Stirred' door een 'Margarita en een pak Gauloises Blondes' vervangen.

De man drukte op 'play', de aankondiging ging de ether in.

En dit was het resultaat:
hier klikken.

Newwave versus wereldmuziek versus techno.

De wereld is holistisch
.