maandag, maart 12, 2007

DJ John Solitude Live - I Can See Clearly Now

Muziektrack van de dag: 'I Can See Clearly Now' - Coverversie door Lee Towers

'I think I can make it now
The pain has gone
All of the bad feelings have disappeared
Here is that rainbow I have be praying for

It's gonna be a bright, sunshiny day'


Ja, het was wéér raak afgelopen weekend.

- 'Mo vint toch, vulle neute.'

- 'Vulle bak.'

- 'E godverdomme, k'en gen potn mé a me lief.'


Voilà, daar deed ik het voor, als u het wilt weten.

Als ze bezweet en beschuimd naar je toe kwamen na een dj-set.


Hun in vervoering had gebracht.

Ze voor even zichzelf overstegen, voorbij de hokjes van 'goede' en 'slechte' muziek.

Verenigd in bezwerend ritme.

Een smartlap broederlijk verenigd met techno.
New wave hand in hand met jazz.
Klassiek met disco.

En mijn nieuwe dj-intro op de versterker die hun aanspoorde om voor even 'planet earth' te verlaten:

'Be prepared for the transcendental experience
There is only great variety in human expression
There is no good or bad cultural taste

There is only one world beat
One uniting trance experience

Be prepared to deliver yourself to the rythm
And to open your mind
For one hour of bliss

The musical journey of John Solitude'

De lichtman die me zegt: 'Ga voluit.'

De strijkers van 'I Can See Clearly Now' van Lee Towers die synchroon met de drumbeat van 'Oshawa' van Jake Fairley naar een crescendo zwellen.

En ik zeg tegen de lichtman:
'Hier komt mijn harteklop.'

VOLUIT.


Om er even bij te zijn, klikt u hier.