zaterdag, februari 03, 2007

De bombardeur

Muziektrack van de dag: 'Stiekem Gedanst' - Toontje Lager

"Ik denk niet dat je me hebt zien staan kijken
Ik was die jongen met die vage blik
Ik was die jongen die losjes wou lijken
Niet te onschuldig en zeker niet te dik.

Ik heb gedanst zonder te bewegen
Met een gemak zoals je zelden ziet
Misschien kom ik je morgen tegen
Misschien is het wel wel beter van niet.

Ik heb stiekem met je gedanst
Ik hoop dat je het leuk vond."

DE BOMBARDEUR


Na zijn bombardementen
Een flikkerend kaarslichtje
Het stond overeind, ze was gebleven.

Hij stelde zichzelf voor een piloot te zijn
Die een vlucht vond in een vacuum zonder sterren

Heel al overschouwend, niet onderhevig aan de zwaartekracht

Haar onooglijk lichtje vulde hem met verlangen
Maar de GPS werkte niet